Використання методів арт-терапії в роботіз дітьми з особливими потребами

І. Вправи для налагодження контакту та розвитку емоцій

1. Вправа з асоціативними картками Ю.Луценка

- На яку картинку схожий твій настрій зараз?

2. «Мандалотерапія» - «Розфарбуй малюнок так, щоб він став красивішим»

3. «Твій портрет сьогодні»

4. «Малювання на пальчиках настрою» ватними паличками

5. «Створи кульку настрою» (колаж-аплікація)

ІІ. Вправи на розвиток тактильних відчуттів

1. Вправа-гра «Чарівна торбинка» - вгадай, не заглядаючи, що знаходиться у торбинці (навчальні предмети, іграшки)

2. «Розкажи про предмет на дотик» - діти із зав’язаними чи заплющеними очима розказують про предмет.

- Який він гострий чи тупий? - Гладенький чи ні? - З чого зроблений?

ІІІ. Вправи на розвиток уваги, спостережливості, зосередженості, пам’яті, просторового уявлення

1. «Знайди заховані предмети у кімнаті» - це можуть бути картки, іграшки, шкільні приладдя

2. Робота з асоціативними картками «Що не так?» «Яка картинка зникла?»

3. «Малювання під диктовку» або «Аплікація за правилом»

4. «Сонячні зайчики» - (Інструкція: оберіть колір, зараз ти будеш малювати крапками та зразком, вправа привчає до роботи в зошиті, привчає відчувати клітинку, рядок)

IV. Вправи на розвиток мислення

1. «Розкажи за малюнком»,

2. «Встанови порядок розповіді»

3. «Чому так сталося?»

V. Вправи психогімнастики

-«Мій ковпак»

-Вправи з пальчиками.

Цікаві вправи для «слухняних» пальчиків Мета: розвиток дрібної моторики.

«Пальчики вітаються»: 1-й варіант - кожним пальчиком по черзі торкнутися до великого пальця, далі зібрати пальці в пучечок спочатку на одній руці, потім на другій, потім на обох одночасно;

2-й варіант - скласти руки долонями одна до одної, торкнутися великими пальцями один до одного, вказівними і т. д., потім усіма одночасно.

«Діти бігають» - пальці як у попередній вправі, але тепер їх поставити на стіл і «побігати» спочатку однією рукою, потім іншою, потім обома.

«Окуляри» - утворити два кола з великих та вказівних пальців, з'єднати їх.

«Розмова» - стиснути пальці в кулаки, великі витягнути вгору, звести їх. Всі ці вправи можна поєднати вибудувавши логічну послідовність, що буде сприяти розвитку уяви дітей. Краще зробити це на другому занятті.

«Дім» - підняти руки вгору долонями одна до одної, розташувавши пальці горизонтально, з'єднати кінчики середнього та безіменного пальців обох рук.

«Прапорці» - усі пальці з'єднати разом, крім великого, який виправити вгору.

«Стіл» - одну руку стиснути в кулак, на неї зверху покласти іншу долоню.

«Стілець» - одну руку стиснути в кулак, долоню іншої приставити до неї вертикально.

«Крісло» - одну руку стиснути в кулак, ледь зігнуту долоню іншої приставити горизонтально, великий палець загнутий всередину (дідусь відпочиває).

«Собака» - з'єднати великий, середній та безіменний пальці, вказівний та мізинець підняти вгору

«Коза» - підняти догори вказівний та мізинець

«Кінь» - вказівний палець виставлений вперед, решта біжать по столу

«Ліс» - руки стоять ліктями на столі, пальці розчепірені якомога ширше. Рухати кистями рук, імітуючи дерева, гілля яких хитає вітер

«Зайчик» - великим пальцем притиснути до долоні безіменний та мізинець, вказівний та середній розправлені, поворушити ними. Спочатку однією рукою показати «зайчика» потім іншою, потім обома одночасно

«Річка» імітація хвиль: долоні в горизонтальному положенні.

«Човник» пальці разом, долоні стулені в горизонтальному положенні.

«Черепаха» рекомендується при порушенні функції серцево-судинної системи, перевтомі. Пальці рук зімкнути в замок, великі пальці з'єднати, утворивши голову черепахи.

«Рибки» долоні вертикально ребром, пальці разом, імітація плавання риб.

«Равлик» одну руку покласти на стіл, підняти вказівний та середній палець, розставивши їх, накрити руку долонею другої руки.

Кiлькiсть переглядiв: 310

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.